Tegelspreuken.nl levert je tegeltje(s) als enige gratis in onze luxe geschenkverpakking. Bovendien kun je de kartonnen verpakking als standaard gebruiken en wordt er een ook een plakhanger meegeleverd.
Dit originele keramische tegeltje (15,2 x 15,2 cm) wordt voorzien van een tekst, spreuk of foto naar keuze.
Ook is het uiteraard mogelijk dit ontwerp direct in je winkelmandje te plaatsen en wij maken je tegeltje zoals getoond op maat voor je!
De opdruk wordt middels een speciaal procedé gemaakt en daarbij ingebakken op 200 graden Celsius.
Je kunt met 1 klik je tegeltje maken met de tekst: 'Elke mode
is twee maal belachelijk;
éénmaal aan het begin
en éénmaal aan het einde!' of naar wens aanpassen.
Eigenschappen van deze tegel:
Eigenschap
Waarde
Afwerking
Glans
Materiaal
Keramiek
Bedrukking
Elke mode is twee maal belachelijk; éénmaal aan het begin en éénmaal aan het einde!
Lengte
152 mm (15,2 cm)
Breedte
152 mm (15,2 cm)
Hoogte
5 mm
Kadoverpakking
Ja
Haakje
Meegeleverd
Standaard
Meegeleverd van karton (upgrade naar acryl)
Prijs
€ 9,95 (incl. 21% BTW)
Techniek
Sublimatie
Resolutie
300 dpi
Bedrukking
Full Color (CMYK)
Levertijd
Op werkdagen voor 16.00 besteld, dezelfde dag verzonden
Op aanvraag hebben wij andere formaten, materialen en afwerkingen beschikbaar van 5 x 5 cm tot en met 20 x 30 cm.
Je tegelspreuk met de snelste levering
Bestel je op werkdagen voor 16:00 uur dan wordt het tegeltje op dezelfde dag gemaakt & verzonden!
In 95% van de gevallen wordt je tegeltje de volgende werkdag (inclusief zaterdag) geleverd.
Gevatte teksten en duizenden spreuken ...
Is dit nog niet helemaal de spreuk of tekst waar je naar zocht?
Geen probleem wij hebben ruim 7700 tegelontwerpen met de leukste spreuken, spreekwoorden en gezegden in onze collectie.
Er is altijd wel een spreuk of gezegde die echt bij de ontvanger past, of anders maak je je eigen tegel met eigen tekst voor dezelfde prijs!
Je kunt ook eens een kijkje nemen in de verschillende thema's voor inspirerende teksten en spreuken!
Elke mode is twee maal belachelijk; éénmaal aan het begin en éénmaal aan het einde!
Betekenis
Wat betekent de spreuk 'Elke mode is twee maal belachelijk; éénmaal aan het begin en éénmaal aan het einde!'? Deze uitspraak wijst op de vergankelijke aard van mode en trends. Aanvankelijk lijkt een nieuwe trend vaak absurd of over-the-top. Deze initiële reactie kan variëren van sceptisch tot bespottelijk, omdat het nieuw en ongebruikelijk is. Maar na verloop van tijd raakt men gewend aan de trend, totdat hij op een gegeven moment weer als achterhaald of zelfs belachelijk wordt beschouwd. Het idee is dat mode cyclisch is—het komt en gaat en wordt keer op keer opnieuw beoordeeld. Deze opvatting kan net zo goed worden toegepast op andere trends in cultuur, technologie, en maatschappelijk gedrag.
Achtergrond
Deze uitspraak wordt vaak gebruikt om de wispelturigheid van modetrends te benadrukken. Mode is niet alleen een weerspiegeling van persoonlijke smaak maar ook van de tijdsgeest en maatschappelijke evolutie. Vaak zien we dat trends zich herhalen en dat, wat ooit als een modefout werd gezien, later weer trendy wordt. Bijvoorbeeld, trends uit de jaren '80 en '90 maken tegenwoordig opnieuw hun intrede. Het gebruik van deze spreuk zou gepast zijn in discussies over modeseizoenen, trendanalyse, of zelfs bij comedische bespiegelingen over mode. Waar komt deze spreuk vandaan? Het is een algemeen geaccepteerde visie binnen de mode- en cultuurgemeenschap, hoewel geen specifieke bron bekend is. Het weerspiegelt meer een wijsheid over menselijke gewoonten en sociale patronen.
Historie
De geschiedenis van modecycli is zo oud als de mode zelf. Mode verandert constant; wat het ene moment modieus is, wordt al snel vervangen door iets anders. Historisch gezien hebben stijlen zoals crinolines, pruiken en schoudervullingen hun pieken en dalen gekend. In de jaren '60 en '70 zagen we bijvoorbeeld dat jeans van werkleding naar een mode-item voor jongeren evolueerden. Door de eeuwen heen is mode altijd een rol blijven spelen in het sociale landschap, waarbij steeds weer nieuwe stijlen nieuwe reacties opriepen. Het idee van belachelijkheid past ook in het beeld van historische satiristen en critici die vaak mode op de hak namen vanwege zijn vluchtigheid en oppervlakkige aard.
Tegeltje bestellen
Spreuken zoals 'Elke mode is twee maal belachelijk' zijn perfect voor een eigenwijs tegeltje in je interieur, vooral als je een modebewuste leefruimte wilt creëren. Maar het maakt niet uit welke spreuk of uitspraak je hebt bedacht of in gedachten hebt, je kunt een tegel namelijk helemaal naar wens 'ontwerpen'. Of je nu iets inspirerends, grappigs of persoonlijk wilt, alles is mogelijk! Een uniek ontworpen tegel kan een ruimte net dat beetje extra flair geven en is een geweldige gespreksstarter.